מהו חומר הגלם המומלץ לפרגולת העץ שלכם?

יש חומרי עץ רבים שמתאימים לתכנון, לעיצוב ולבנייה של פרגולות עץ. מתקיני פרגולות רבים משתמשים בסוגי העץ המובילים ויודעים איך לנצל את מלוא התכונות של העץ כדי לקבל פרגולה מעוצבת, יפהפייה ויוקרתית. זה לא סוד שישראלים רבים אוהבים פרגולות, ויש להם חיבה יתרה לפרגולות עץ.

האקלים הישראלי אידיאלי לפרגולות עץ, פרגולות עץ יפות ומיוחדות משתלבות היטב בנופי ארצנו. חולמים על פרגולה מעוצבת ויפה במרפסת הביתית שלכם? אנחנו ממליצים על פרגולת עץ כמובן כי פרגולת עץ היא משתלמת, עמידה ויפהפייה ומתאימה לכל סגנון עיצובי גם בעיר וגם בכפר. מתלבטים מאיזה עץ לבנות את הפרגולה היפה שלכם? הינה כל מה שחשוב לדעת על חומרי הגלם המומלצים לפרגולה הביתית החדשה. 

אילו עצים מתאימים לפרגולות עץ?

יש סוגים שונים של עצים שמתאימים לפרגולות עץ. העצים המובילים הם ארז, סקויה, אורן, ברוש ועץ טיק, ובוני פרגולות בארץ ובעולם מעדיפים להשתמש בהם. אם אתם מתכננים להתקין פרגולת עץ במרפסת, בגינה או בחצר הבית, חשוב שבחרו עץ שהוא עמיד באופן טבעי בפני ריקבון, משקעים, פגעי טבע או חרקים מזיקים.  העצים המבוקשים ביותר לפרגולות העץ היוקרתיות שנבנות בארץ מתאימים במיוחד לפרגולות עץ גדולות ויפות ועמידים מאוד.

איזה עץ מומלץ לפרגולת עץ חזקה ועמידה?

ארז וסקויה הם שני העצים המומלצים ביותר כחומרי גלם לפרגולות עץ חזקות ועמידות. זאת משום שיש להם שמנים טבעיים ושרף גמיש ומשובך שמגינים עליו מפני תהליכי ריקבון, מפני לחות, מפני חום קיצוני ויובש וגם מפני חרקים וחומרים מאכלים. אומני הפרגולות המובילים בארץ ממליצים על עצי אורן ואלון לפרגולות כפריות כיוון שהם זמינים באזורים כפריים ובעלי עמידות טובה. לפרגולות שנבנות בלב העיר מומלץ להשתמש בארז ובסקויה כיוון שהם גם עמידים בפני ריקבון וגם יכולים לעמוד בתנאים של זיהום אוויר המאפיין את הסביבה העירונית. אם אתם גרים באזורים של אקלים קרן, תוכלו להתקין בבית פרגולות מעץ ארז וסקויה. עצים אלה עמידים באופן טבעי בפני ריקבון ויכולים לעמוד גם בתנאים של קור קיצוני. לעומת זאת, אם אתם גרים באזורים של אקלים חם ויבש, עץ טיק ועץ ברוש מומלצים במיוחד כיוון שיש בהם שמנים טבעיים שמאפשרים להם לעמוד בטמפרטורות גבוהות ובתנאים של יובש קיצוני. לאזורים של אקלים לח אפשר להשתמש בעץ ארז וסקויה. השמנים הטבעיים שלהם עוזרים להם להתגבר על נזקי הלחות.

האם אפשר לשלב כמה חומרי עץ בפרגולת עץ חזקה?

בהחלט. אפשר לשלב כמה סוגים של חומרי עץ בפרגולת עץ חזקה. עם זאת, חשוב לוודא שהעצים מתאימים לסביבה האקלימית ויכולים לעמוד בפני שינויי טמפרטורה ומשקעים כבדים. שימוש בכמה סוגים של עצים מייפה את הפרגולה ומשביח אותה. פרגולות עץ שבנויות מכמה סוגים של עצים, הן תוספת מבוקשת לחללים חיצוניים כיוון שהן מספקות צל, משפרות את הסגנון העיצובי בבית ומוסיפות חן ויופי למרפסת, לגינה או לחצר. 

איך מתחזקים פרגולות עץ?

תחזוקה של פרגולת עץ כוללת ניקיון תקופתי, חידוש חומרי האיטום של העץ מדי שנה או שנתיים, הוספת שכבה של חומר שמגן מפני קרינת UV ותיקון מיידי של אזורים פגומים. חשוב לבדוק את הפרגולה בקביעות, לאיתור סימנים המעידים על נזקים כמו סדקים, עיוות או ריקבון. יש לטפל בהקדם בכל בעיה בעץ כדי למנוע נזק נוסף. בזכות טיפול מתמיד ומסור פרגולת העץ שלכם תישמר שנים ארוכות ותשמש אתכם במסירות. 

בשיתוף אתר https://www.catomltd.co.il

אהבתם? שתפו עם החברים

סגירת פרגולה
פרגולות עץ
עץ ופלא

האם פרגולה חייבת בארנונה?

רגע לפני שאתם בונים פרגולה בחצר – בדקתם האם פרגולה חייבת בארנונה? עד לפני כמה שנים, בניה של פרגולה בחצר הייתה כרוכה בהתנהלות ביורוקרטית מכבידה

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן