האם פרגולה חייבת בארנונה?

רגע לפני שאתם בונים פרגולה בחצר – בדקתם האם פרגולה חייבת בארנונה?

עד לפני כמה שנים, בניה של פרגולה בחצר הייתה כרוכה בהתנהלות ביורוקרטית מכבידה ומסורבלת, שגרמה לרבים להירתע מהפרויקט, אבל אז אושר בכנסת חוק הפרגולות ושינה את כללי המשחק.

אז מה בכל זאת אתם צריכים לדעת לפני שתתחילו לבנות פרגולה? עץ ופלא, מתמחים בעבודות עץ מכל הסוגים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח, מגישים לכם מדריך קצר שיעשה לכם חשק לבנות פרגולה.

ארנונה על פרגולה – האם זה כל כך פשוט?

חוק הפרגולות או רפורמת הפרגולות, נכנס לתוקף בשנת 2014 ולמרות שהוא משאיר פתח גדול לרשויות מקומיות לנהל את העניין כראות עיניהן, הוא מקל במידה רבה על בעלי בתים שרוצים לבנות בחצר שלהם פרגולה, אבל גם על בעלי בתים שרוצים לבנות גדר, גופי תאורה, מתקני חניה ועוד. אז מה בדיוק אומרות התקנות החדשות האלה ואיך הן הופכות את בניית הפרגולה לתהליך פשוט, נוח וידידותי יותר?

חוק הפרגולות – התקנות החדשות

למעשה, השאלה הפשוטה "האם פרגולה חייבת בארנונה?" לא קיבלה מענה מוחלט באמצעות התקנות חדשות, אבל התקנות החדשות בהחלט מביאות איתן בשורה, לפחות לחלק מבעלי הבתים בישראל:

  • בניית פרגולה בחצר, או במרפסת מחייבת מתן הודעה מסודרת לרשות המקומית, לא יאוחר מ 45 ימים לאחר תחילת הבניה ורצוי לפני.
  • בניית פרגולה מחייבת היתר בנייה, אלא שהרשות מחויבת באותה נשימה לתת תשובה לבקשה בתוך 45 ימים. אם התשובה תתעכב מעבר לזמן המבוקש, הדבר ייחשב לאישור אוטומטי.

אז האם פרגולה חייבת בארנונה?

השינוי בחוק לעניין הארנונה חל רק על רשויות מקומיות שלא גובות ארנונה על פרגולה ומשמעות הדבר היא שגם אם יתקינו כיסוי פלסטיק אטום מעל הפרגולה, היא לא תהיה חייבת בארנונה – בתנאי שהרשות המקומית לא גובה ארנונה על פרגולה בכל מקרה. עיריית תל אביב, למשל, גובה תשלום עבור פרגולות וזה לא צפוי להשתנות עם התקנות החדשות. לעומת זאת, עירייה שלא גבתה ארנונה על פרגולה בחצר, לא תוכל לבקש תוספת ארנונה אם בעלי הבית החליטו להוסיף לפרגולה שלהם כיסוי פלסטיק.

התיקון לחוק תקף רק במקרים שבהם הפרגולה אינה משמשת מקום חניה, מחסן, או שימוש אחר שאינו מותר בחצר או במרפסת.

הפרגולה צריכה להישען על לא יותר משני קירות של המבנה, להישען על עמודים, להיות בנויה עם רווחים מספיק גדולים בין קורות ההצללה ובמידה ויש כיסוי פלסטיק מעל, הוא חייב להיות שקוף.

לסיכום

חוק הפרגולה הופך את בניית הפרגולה בחצר, או במרפסת לפעולה פשוטה ונוחה יותר לביצוע, כאשר זמני ההמתנה לקבלת היתרים מתקצרים משמעותית, חלק מהרשויות המקומיות לא יכולות לגבות ארנונה עבור הפרגולה כלל ואין יותר סיבה לוותר על התקנת פרגולה, שתשדרג לכם את החיים ותהפוך את החצר, או המרפסת שלכם למקום שאתם נהנים לבלות בו את זמן האיכות שלכם.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן