טיפים חשובים לבניית פרגולה מעץ

פרגולת עץ בגינה, בחצר במרפסת ואפילו על הגג מוסיפה למראה הבית כולו ומשדרגת אותו ביופי וגם באיכות. הפרגולה מספקת שעות צל מרובות ומאפשרת שהייה בחצר לאורך כל שעות היום. היא נותנת מחסה הולם מפני הגשם ומונעת את הרטבת המרפסת ואת ריהוט הגן בימות החורף. 

טיפים לבניית פרגולה

פרגולות עץ מעטרות מרפסות, גינות וחצרות רבות בישראל והביקוש הרב לפרגולות עץ מעיד על הפופולריות שלהן. הסיבה העיקרית לכך היא שהעץ הוא חומר גלם איכותי ועמיד ומשום שעל יופיו אין עוררין. אז לפני שאתם ניגשים להתקנת פרגולת עץ במרחב החיצוני של הבית, וכדי שתיהנו ממנה הנאה מושלמת לאורך שנים רבות, קיבצנו בעבורכם כמה טיפים בסיסיים וחשובים שכדאי שתדעו. 

לוקיישן לוקיישן

המרחב שבו אתם רוצים להתקין את הפרגולה ישפיע על אופי בנייתה. פרגולה תלויה או נתמכת על עמודים, פרגולה לחנייה או לאזור הבריכה – כל מרחב והפרגולה שמתאימה לו. למרפסת או לגג למשל תתאים פרגולה תלויה, בכניסה לבית ובאזור הישיבה הסמוך לבריכה תתאים פרגולה נתמכת. התקנת פרגולת עץ בחנייה דורשת התחשבות בתנאי הסביבה, יצירת הצללה מרבית, עמידה בתקנות הבנייה של הרשות המקומית והעדפת הפרקטיות על פני היופי. כל אזור והפרגולה שלו.

סוג העץ המתאים ביותר

עץ הבמבוק הוא חומר גלם מושלם לפרגולה גם בשל עמידותו לאורך שנים וגם בשל גמישותו הרבה המאפשרת עיצוב יפה ואיכותי. הבמבוק משמש בעיקר לקירוי ולכיסוי הפרגולה ולהצללה. הוא משתלב היטב עם בסיס של פרגולה לבנה – עץ רגיל שנצבע בצבע לבן. צבעו של הבמבוק הוא עדין ומיוחד ומשווה לפרגולה מראה טבעי. הבמבוק אינו דורש תחזוקה כלל, אולם אם נדרש לתקן או לתחזק אפשר לעשות זאת בקלות רבה עם מסור חשמלי לעץ בעזרתו של איש מקצוע מיומן. גם פרגולות מעץ גושני הן פרגולות מבוקשות, וזאת הודות לעובי המרשים של קורות העץ שמאפשר בנייה של פרגולות מסיביות במיוחד ונותן מראה כפרי קלסי ואותנטי. 

שילוב גופי תאורה בפרגולה

למה משמשת הפרגולה? לפנאי ולאירוח או להצללה ומחסה? אם הפרגולה משמשת לפנאי ולאירוח, גופי התאורה שישולבו בה יהיו לא רק שימושיים אלא יפים ותלויים ויספקו תאורה רכה לבילוי נעים בשעות הערב והלילה. אם הפרגולה משמשת למחסה או לחנייה, התאורה שתשולב בה תהיה תאורת לדים – תאורה פרקטית וחזקה לשימוש יעיל ובטוח. אפשר לשלב גופי תאורה בפרגולה בכל שלב תוך כדי הבנייה וגם אחריה.   

פרקטיוּת שמשלבת יופי

פרגולות עץ הן מצרך מבוקש במיוחד בארצנו שופעת השמש ומשמשות להצללה בכל מרחב חיצוני בבית. כבר אי אפשר לוותר על פרגולות העץ במרפסת, בגינה, בחצר או על הגג ובכל מקום אחר שיש בו צורך. פרגולות העץ הן לא רק פרקטיות, הן פריט עיצובי שמשדרג את מראה הבית כולו ומוסיף לו חן ויופי. הן לרוב אינן זקוקות לתחזוקה, וזה הופך אותן לתוסף בנייה רצוי ומבוקש בארץ. מיקום הפרגולה, בחירת סוג העץ המתאים לה ושילוב גופי התאורה ייתנו תוצאה סופית ואיכותית, יפה ומשתלמת לאורך זמן.

אהבתם? שתפו עם החברים

סגירת פרגולה
פרגולות עץ
עץ ופלא

האם פרגולה חייבת בארנונה?

רגע לפני שאתם בונים פרגולה בחצר – בדקתם האם פרגולה חייבת בארנונה? עד לפני כמה שנים, בניה של פרגולה בחצר הייתה כרוכה בהתנהלות ביורוקרטית מכבידה

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן