איך נפטרים מהטרמיטים שאוכלים את רהיטי העץ

עץ הוא חומר גלם מופלא, ולא בכדי המין האנושי התאהב בו. בפרט הוא אידיאלי לייצור רהיטים מכל הסוגים – לבית וגם למרפסת ולגינה. מי שעוד מאוד אוהב עצים הם הטרמיטים. עבורם, עץ הוא מזון. ליתר דיוק התאית שבעץ היא זו שמושכת את החרקים הזעירים אל רהיטי העץ – והתוצאה עלולה להיות נזקים בלתי הפיכים. 

במקרים שכאלה חובה להזמין חברת הדברה עם ניסיון רב בטיפול בטרמיטים – כל ניסיון לחסוך עלול להסתיים במפח נפש של ממש. הסיבה לכך היא התיאבון העצום של הטרמיטים והיכולת שלהם לעכל כמויות גדולות מאוד של תאית בזמן קצר. בנוסף מושבת טרמיטים עלולה לכלול כמות עצומה של פרטים שיפשטו על הבית והחצר.

איוד בגז

נוכחות של טרמיטים בתוך רהיטי עץ מחייבת פתרון מורכב מאוד והוא איוד בגז. ריסוס רגיל לא יועיל מפני שהוא לא יצליח לחדור אל תוך סיבי העץ ולהגיע למקומות שבהם הטרמיטים מתחפרים. הגז כן יעשה זאת ויחסל את כל הטרמיטים, אבל חובה כמובן למנוע ממנו להתנדף – לשם כך עוטפים את הרהיטים באמצעות ניילון נצמד ומאפשרים לגז למלא את ייעודו במשך מספר ימים (בדרך כלל עד 10 ימים).

חשוב להדגיש שאת הפעולה הזו אי אפשר לבצע בבית, אלא רק בחלל שמיועד לאיוד – השירות של חברות ההדברה כולל כמובן גם את לקיחת הרהיטים הנגועים ואת החזרתם. באמצעות פתרון הדברה יעיל זה אפשר להציל שולחנות עתיקים, שידות מסוגננות, כיסאות עץ, מסגרות לתמונות, ספריות יוקרתיות, פסלי עץ ועוד.

ולא רק על רהיטים אלא גם בעבודות עץ, כגון: פרגולה מעץ, גדרות עץ, רצפת דקים, ועוד…

אבחון מקיף וטיפול גם במשקופים ורצפות

הדברת טרמיטים יעילה באמת כוללת גם בדיקה יסודית ומקיפה של כל חלקי הבית – משום שבמקרים רבים הטרמיטים פשטו לא "רק" על הרהיטים אלא כבר הגיעו למקומות אחרים ומכרסמים אותם מבפנים. בהקשר זה כדאי לזכור שבניגוד לחרקים אחרים שאותם אפשר לראות בעין (גם אם לפעמים קשה), הטרמיטים נעים אך ורק במנהרות שהם חופרים לעצמם, ולכן הם עלולים להתפספס בלי בדיקה מקצועית.

כשמתגלים טרמיטים גם בתשתיות הבית, תתבצע פעולה נוספת בלי קשר לאיוד. טרמיטים במשקופים של דלתות מחסלים באמצעות הזרקה ישירה של ג'ל או קצף אל המשקוף (בתנאי שהבעיה אובחנה בזמן ואפשר להציל את המשקוף). פעולה אפשרית אחרת במסגרת הדברת טרמיטים מקיפה היא קידוח חורים ברצפה – סמוך לקירות – והזרמת חומר הדברה דרך אותם חורים כדי להגיע למנהרות של הטרמיטים – ולחסל את החרק הבעייתי.

אולי יעניין אותך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם החברים

פקח בנייה
כללי
עץ ופלא

תפקידו של מפקח בניה

מפקח בניה נחשב לאחד ממקצועות ענף הבניין שדורש השכלה והסמכה מקצועית וכן רישוי מהימן לעסוק בתחום. בארץ יש אלפי מפקחי בניה שחלקם יפעלו בצורה עצמונית

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן