איך לשמור על הפרגולה מפני טרמיטים?

במדינה מדברית כמו ישראל, כשעומס החום במשך שעות רבות בימי הקיץ, וגם בסתיו ובאביב, גבוה מאוד, פרגולה היא מוצר מתבקש. גם המודעות הרבה לנזקי החשיפה המופרזת לשמש מובילה עוד ועוד ישראלים להתקין אצלם בחצר את פתרון ההצללה היפה והיעיל, וגם במרחבים הציבוריים ניתן לראות שלל פרגולות. חומר הגלם האידיאלי לפרגולה הוא עץ, גם בזכות המראה המרשים וגם בזכות החיבור לטבע ולסביבה שמייצר חומר גלם זה – אבל יש גם בעיה: גם הטרמיטים מאוד אוהבים את העץ.

איך בכל זאת אפשר ליהנות מכל היתרונות של פרגולות העץ בלי שהחרקים הזללנים יזיקו לה? המידע בעמוד זה יעזור לכם לשמור על הפרגולה.

תשומת לב לסימני אזהרה

באופן כללי כדאי תמיד להקדים תרופה למכה ולמנוע היווצרות בעיות שיהיה קשה לפתור. גם בהקשר של טרמיטים מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של השטח לפני בניית הבית (אגב, חלק מהרשויות המקומיות דורשות חתימת מדביר מוסמך על טופס 4 כדי להעניק היתר אכלוס). 

גם לאחר שהבית כבר קיים ואיתו הפרגולה, חשוב לשים לב לסימנים המעידים על נוכחות טרמיטים. הסימן המובהק ביותר הוא סימני כרסום של קורות העץ שמרכיבות את הפרגולה, ועוד תמרור אזהרה מובהק הוא תעלות בוץ בחצר (משום שהטרמיטים לא יכולים להיחשף לשמש הם חופרים לעצמם תעלות שבהן הם נעים). כל סימן כזה מחייב הזמנה מידית של חברת הדברת טרמיטים מקצועית, ועוד כדאי לדעת שגם פרגולות במרפסת או על הגג עלולות להיות מותקפות ע"י טרמיטים.

מה כוללת המלחמה נגד הטרמיטים?

המושבות הגדולות של הטרמיטים שכוללות בין עשרות אלפי פריטים למיליונים, והתיאבון העצום שלהם לעץ (וליתר דיוק לתאית שבעץ), מחייבים מאבק נחוש מאוד – שאותו יכולה להוביל רק חברה עם ניסיון רחב היקף.

השלב הראשון הוא איתור האויב באמצעות ניטור יסודי של השטח. בכל מקום שבו מתגלה נוכחות של החרקים – שאגב, שייכים לסדרת התיקנאים – נדרשת תגובה אפקטיבית. אם הטרמיטים עדיין לא הגיעו אל הפרגולה עצמה אלא נמצאים "רק" בסביבה, תוקם חומת מגן על בסיס חומרים כימיים שתמנע פגיעה בעץ כשבמקביל יבוצעו הפעולות הנדרשות כדי לחסל את הקן על כל הטרמיטים שבו.

אם יש טרמיטים שכבר התחילו לזלול את הפרגולה, תתבצע הדברת טרמיטים בעץ. אופציה אחת היא הזרקת חומרי הדברה בצורת ג'ל או קצף אל תוך הקורות ואופציה שנייה היא איוד בגז לאחר שעוטפים את כל הפרגולה היטב בניילון כדי להבטיח איטום מלא שיאפשר לגז לקטול את החרקים.

הדברת טרמיטים בתוך הבית

איחור בזיהוי הטרמיטים עלול להוביל למצב שבו הם נמצאים כבר בתוך קירות הבית, מתחת ליסודות שלו ובמשקופים – ועלולים לגרום נזק של ממש לתשתיות. הדברה נגד טרמיטים בבית כוללת בחלק מהמקרים קידוח של חורים ברצפה, באזורים הסמוכים לקירות. דרך חורים אלה מזרימים את חומר ההדברה שפוגע במערכת העיכול של הטרמיטים וכך מחסל את המפגע לפני שהוא יגרום נזקים בלתי הפיכים.

אהבתם? שתפו עם החברים

סגירת פרגולה
פרגולות עץ
עץ ופלא

האם פרגולה חייבת בארנונה?

רגע לפני שאתם בונים פרגולה בחצר – בדקתם האם פרגולה חייבת בארנונה? עד לפני כמה שנים, בניה של פרגולה בחצר הייתה כרוכה בהתנהלות ביורוקרטית מכבידה

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן