5 דגשים לשימוש בעץ בעיצוב המטבח של הבית

לא סתם אומרים שהמטבח הוא לב הבית. זה המקום שבו המשפחה והחברים מבלים את רוב זמנם, הילדים לפעמים מכינים בו שיעורי בית, ולעיתים אחרות סתם יושבים לפטפט במטבח. לכן חשוב להפוך אותו למקום שמרגיש מזמין ונוח, כמו גם פונקציונאלי ואסתטי או מעוצב נכון. 

מאז ומתמיד, גם אם תסתכלו על בנייה באיטליה של מטבחים מימי הביניים, מעצבים תמיד שמו לב ונתנו דגש לשימוש בעץ במטבחים. הוא שימש במשך מאות שנים כחומר טבעי שניתן לעצב ולחתוך בקלות לעיצובים שונים, מה שהופך אותו לחומר הגלם המושלם למטבחים. במובן מסוים, עיצוב פנים ללא שימוש בעץ הוא כמו איטום גגות ללא חומרי איטום.

לתת את הדגש הנכון (והמינון) בשימוש בעץ 

חלק מהמעצבים בתחומי עיצוב פנים מאמינים שעץ הוא מרכיב חיוני ביצירת סביבה ביתית עם צבעים, טקסטורות ומרקמים חמים שמרגישים מסבירי פנים. בתחום של עיצוב פנים ביתי, עיצוב המטבח הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר שיכולים ליצור את המראה המושלם, או לגרום לבית להרגיש לא מעוצב נכון. ואיך אומרים, הכול עניין של מינון? גם עם עבודות עץ זה רלוונטי, אל תגזימו עם פריטי עץ ואל תמעיטו בו, השתמשו בו נכון. 

העץ לא רק עיצובי אלא פונקציונאלי 

השימוש בעץ קריטי בעת עיצוב המטבח, בעוד שהחומרים המשמשים בבנייתו לא רק משמשים לאסתטיקה אלא גם למטרות פונקציונליות. החומרים המשמשים לבניית מטבח צריכים להיות עמידים וחזקים מספיק כדי לעמוד בשימוש תכוף, כמו גם להיות עמידים בפני עובש וחיידקים. לכן בחרו את סוג העץ הנכון ביותר לסוג אורך החיים וסוג ההתנהלות שלכם במטבח. 

בחרו את סגנון העץ הנכון 

השימוש בעץ בעיצוב המטבח הופך פופולרי יותר ויותר בתחומי עיצוב פנים, בעוד שישנם יתרונות רבים הנלווים לשימוש בו, כמו החום שהוא משדר והיופי הטבעי. ניתן להשתמש בעץ במגוון עיצובים, מעכשווי ועד עץ בעיצוב קלאסי, עץ מלא, עצים שמשדרים עיצוב כפרי ועוד. לא בטוחים במה לבחור? תמיד יהיה כדאי לבדוק דוגמאות באינטרנט. 

התאימו היטב את אי המטבח (במידה שבונים אחד)

אמנם זה מאוד מפתה לבנות אי מטבח כמה שיותר גדול, אבל זכרו שאתם חייבים מרחב עבודה ותזוזה במטבח שלכם. האי שתבנו יכול גם לכלול כל מיני מגירות וחללי אחסון, ככה שהוא בעצם יכול לבוא על חשבון ארונות המטבח שלכם. כנ"ל לגבי משטח העבודה של האי, הקפידו להתאים את החומר הנכון לסוג הפונקציונאליות שתצטרכו מהאי. 

בחירת אינדוקציה למטבח 

בחירת אינדוקציה במטבח היא אחד החלקים החשובים בתכנון עיצוב המטבח שלכם. אם יש לכם מטבח עץ או מתכננים אחד כזה, כדאי לחפש ספציפית אינדוקציה למטבחי עץ. ישנן לא מעט דוגמאות כאלו, כדאי לבדוק אותן ברשת. 

אהבתם? שתפו עם החברים

פקח בנייה
כללי
עץ ופלא

תפקידו של מפקח בניה

מפקח בניה נחשב לאחד ממקצועות ענף הבניין שדורש השכלה והסמכה מקצועית וכן רישוי מהימן לעסוק בתחום. בארץ יש אלפי מפקחי בניה שחלקם יפעלו בצורה עצמונית

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן