עיצוב בעץ לשדרוג בתים קטנים

בעידן של תנופת בנייה על רקע מצוקת דיור, רבים מוצאים את עצמם חיים בסביבת מגורים קומפקטית – במיוחד בערים הגדולות והצפופות.

עיצוב בתים קטנים דורש חשיבה אסטרטגית ויצירתית, זאת על מנת למצוא את הדרכים הנכונות לתכנן, לסדר ולהשיג מרחב מחיה רגוע ונעים על אף מגבלת הגודל.

השימוש בחומר גלם טבעי אשר משרה חמימות כמו עץ יכול לשדרג את החלל במעטפת אסתטית ולכן, אדריכלים ומעצבי פנים רבים מאמצים את העץ האצילי באזורים שונים ברחבי הבית, כדי להוסיף את הנופך הקסום.

מדוע כדאי לעצב בעץ?

לעץ תכונות נהדרות רבות אשר הופכות אותו לכה נחשק במיוחד בתכנון ועיצובם של חללים קטנים, עמוסים, בעלי תקרות נמוכות או בחללים חשוכים יחסית.

ראשית, הוא חומר טבעי שמכניס פנימה את החוץ בדרך הרמונית ומביא את הטבע אל הפנים ובשל היותו חומר טבעי הוא גם ייחודי ויוצא דופן ואם לא עבר עיבוד ליצירת מראה אחיד הרי שהוא שומר על חזות מקורית ובלתי שגרתית.
שנית, הוא משרה אווירה של שלווה וחמימות ויכול לרכך מאוד כל מרחב אפילו אם הוא עוצב מלכתחילה בהשראת הסגנון התעשייתי או המודרני.

לצד כל אלה, מדובר בחומר שניתן למצוא בשלל סגנונות בשכבות דקות או עבות, מחוספסות או במרקם שאפשר ללטש. העץ במיוחד בגווניו הבהירים מייצר תחושה מוארת ואינטימית יותר מכפי שהיא באמת וכך אפשר להכניס לחלל אנרגיה ואור נעים.

כיצד מעצבים את הבית בעץ?

חומר הגלם הטבעי המשובח הזה מפלס את דרכו גם כאשר מדובר על עיצוב בתים קטנים שלווים וחמימים בשלל ווריאציות מעניינות כיד הדמיון הטובה. למשל, מדרגות מעץ שנחשבות לפרקטיות במיוחד, משתלבות בהרמוניה מעודנת בחלל המרכזי וניתן לעצב אותן בדרכים שיתאימו גם מהבחינה האדריכלית וחשבו על מדרך נעים לכף הרגל גם כאשר היא יחפה. 

עיצוב מדרגות מעץ

מדרגות מעץ אלה מגיעות בשלל עיצובים, ביניהם: גרסת ספירלה, סגנון מרחף שמתאים במיוחד לחללים מצומצמים, מדרגות בקונסטרוקציה מסוג פלטת פלדה במראה נקי. אפשר לבחור גם עץ גושני ולחפות את המדרגות בפרקט למניעת בלאי ושחיקה.
כמו כן, אפשר למצוא שלל חיפויים עשירים עם אפקטים, מוטיבים ומרקמים משתנים שמוסיפים שכבת בידוד תרמית ואקוסטית נוספת וכן מקנים את החמימות המבוקשת כמעטפת שמגיעה מהקירות. 

משתמשים בחומר הגלם בזירת החיפויים לקירות גם כדי לייעד קיר מרכזי המהווה מוקד כוח שמושך את תשומת הלב אליו ומייחד אותו על כל רקע. לדוגמא כקיר פלטפורמה ורקע למסך הטלוויזיה או כמוקד כוח אסטרטגי בחדר השינה.

אפשר לעבד את החומר בשלל דרכים כדי להקנות לו מראה יוצא דופן כמו למשל, בעזרת שיוף, סיתות או צביעה אם למשל ישנו גוון שבו תרצו את החיפוי ססגוני נועז או להפך – סולידי ושקט.

עיצוב רצפה מעץ

מבחינת ריצוף, העץ הוא כוכב על כאשר הוא מגיע בדקים הן לחללים פנימיים והן לחללים חיצוניים. הוא מקנה שכבה חמה למדרך נעים, מחמם את החדר כולו הן במראה והן יכול לתרום גם ברמת הטמפרטורה והיות והרצפה היא בהחלט פקטור שמכתיב את הטון, הרי שכאשר משתמשים בו בתור תשתית בסיס ניתן להעצים את האווירה. למידע נוסף על דקים מעץ »

בחרו את סוג העץ המבוקש עמו תרצו להשיג את האפקט המועדף בין אם מדובר בחומרי גלם טבעיים בגוונים בהירים או בצבעוניות כהה, מרקם ייחודי וכמובן טבעי או למינציה לפי בחירה. פנו למומחים על מנת שיאפיינו לכם את טיב הפרויקט וידעו לתפור עבורכם את הפתרון הטוב ביותר וכן לבצע את היישומים בפועל על מנת שהבית הקטן שלכם יהיה מסוגנן במיוחד ויקצור מחמאות בלי סוף.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן