מגוון סוגים של גדרות לבית פרטי

גדר היא קיר העשוי מעמודים, מסילות או לוחות המחובר למבנה תומך ולעיתים מחובר גם לקרקע. הרעיון של גידור ברכוש חוזר לימי קדם. המילה 'גדר' נגזרת מהמילה האנגלו-נורמנית ל"מתחם" או "גדר חיה". בימינו, גדרות לחצרות פרטיות הן גם דקורטיביות ולא רק למטרות אבטחה. 

גדרות משמשות למטרות רבות: כגבולות בין רכוש, כאמצעי אבטחה נגד פולשים ובעלי חיים, כמבנים התומכים בתפוקת יבול וכמאפיינים דקורטיביים בגנים ובפארקים. שימוש נפוץ בגדרות הוא סגירת רכוש פרטי. חלק מהאנשים מקימים גדרות מסביב לבתיהם כדי לספק פרטיות או אבטחה מפני פולשים כמו גנבים או חיות בר. בצפון הארץ למשל (ובחיפה בפרט), משתמשים בגדרות כדי להרחיק חזירי בר או צבועים. שימושים אחרים כוללים החזקת בעלי חיים בתוך מרעה, או הגדרת שדה חקלאי על ידי הצבת גדרות.

גדרות הן חלק מכל בית וגינה 

גדרות משמשות לשמירה על הנכס בטוח ומאובטח. הן מגיעות בסוגים וחומרים שונים. הסוגים הנפוצים ביותר הם גדרות עץ, גדרות מתכת, גדרות שרשרת וגדרות ברזל יצוק. שערים הם סוג נוסף של גדר, שניתן למצוא בחלק מהגנים. שערים יכולים להיות גם עשויים מעץ או מתכת, כמו גם גידור מברזל יצוק או שרשראות. 

גדרות מעץ, משמשות לעתים קרובות למטרות פרטיות כגון מסביב לכניסה או להפרדה בין גדר גינה לחצר האחורית. הסוג השני עשוי בדרך כלל ממתכת, והוא נפוץ יותר בנכסים מסחריים שבהם האבטחה חשובה לבעלי עסקים שרוצים למנוע גניבה או ונדליזם. הסוג השלישי עשוי בדרך כלל מרשת תיל, אך גדר זו יותר נפוצה במתחמים רגישים כמו בסיסים צבאיים. 

ישנן בעיקר שתי קטגוריות: גדרות עץ וגדרות מתכת 

לשני הסוגים הללו יש יתרונות וחסרונות משלהם, לכן כדאי לשקול אותם לפני שתחליטו איזו גדר להתקין בנכס שלכם. בחירת גדר אלומיניום לגינה המתאימה לחצר האחורית והגינה שלכם היא החלטה לא קלה. יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון, כמו סוג הגדר, למה היא תשמש וכמה אתם מוכנים להוציא על פרויקט הגידור שלכם בגינה. 

לרוב, גדר מתכת עמידה יותר מגדר מעץ. זה יכול לשמש גם באזורים חיצוניים שבהם יש רוחות חזקות. עם זאת, ייתכן שזה לא יהיה אסתטי באזורים מסוימים. גדר ברזל יצוק היא אופציה טובה אם אתם רוצים משהו שנראה טוב גם במגורים וגם במסחר. בין היתר, ההבדל בין ברזל, גדרות עץ וברזל יצוק הוא כמות התחזוקה הנדרשת.

דוגמאות של גדרות עץ

תחזוקת גדרות לבתים פרטיים 

לרוב, לגדרות מתכת יש צרכי תחזוקה רבים. עם זאת, במקרים מסוימים (תלוי בסוג העץ) גדרות עץ דורשות תחזוקה רבה יותר ממתכת, אך הן יכולות להחזיק מעמד לאורך זמן והן מצוינות לפרטיות. גדרות עץ לרוב זולות יותר מאלה ממתכת, אך הן זקוקות לטיפול רב יותר כדי לתחזק אותן. ברזל יצוק הוא עמיד, אבל זה גם דורש הרבה טיפול כדי לשמור עליו.

צריכים ייעוץ נוסף? צרו קשר כבר עכשיו

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן