האם ניתן להתקין מערכות חימום תת רצפתי תחת דקים ופרקטים?

רצפות עץ או במראה של עץ הן בהחלט תוספת עיצובית מהממת לבית, רצפה היוצרת מיד תחושה חמימה וביתית ופשוט מזמינה להימצא בחלל, לצעוד יחפים על הרצפה וליהנות. פרקטים הופכים יותר ויותר פופולאריים בישראל בכל השנים האחרונות, כאשר הם גם הופכים לזולים ונגישים יותר בעקבות עוד ועוד מותגים וסוגים הנכנסים לשוק. לצד מגמה זו של רצפות במראה עץ, גם הביקוש למערכות חימום תת רצפתי עולה, ובצדק כי בהחלט מדובר על פתרון חימום מרכזי נעים, מפנק ואשר משתלב נפלא עם הסטייל של רצפת פרקט.

אך האם ניתן להתקין מערכות חימום תת רצפתי מתחת פרקטים או אפילו רצפת דק? בהחלט שאלה חשובה וראויה, כזו שאתם צריכים לשאול את עצמכם אם אתם לפני בחירת פתרון ריצוף לבית החדש או המשופץ שלכם או אם כבר יש לכם רצפת פרקט או דק ואתם רוצים להשתדרג בחימום תת רצפתי כיפי ומפנק. 

חברת עץ ופלא מתמחה, בין היתר, בבניית רצפות דק והתקנת פרקטים, כך שאנו מוצאים את עצמנו נשאלים את השאלה הזו שוב ושוב, האם אפשר להתקין חימום תת רצפתי מתחת לפרקט או לדק – אז הכנו לכם תשובה מסודרת ומקיפה. 

למה זו בכלל שאלה? קצת על מערכות חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי מציע צורת חימום נעימה, אחידה בכל חלל החדר המחומם, נעימה וסופר מפנקת, ללא כל ייבוש של האוויר וגם ללא אלמנטים חיצוניים הפולטים חום – החום עולה מהרצפה למעלה ויוצר מסה תרמית אפקטיבית בבית. זו בהחלט חוויה מיוחדת וכיפית לגור בבית בו בחורף הרצפה חמה וכל החדרים נעימים וחום מפנק עוטף אתכם. מערכות תת רצפתיות אלו מגיעות היום בשתי צורות:

  • מערכת מבוססת מים חמים, המסוחררים ברחבי הבית בצנרת תת רצפתית ייעודית ומיוחדת, כאשר המים מחוממים ע"י משאבת חום חכמה ויעילה המותקנת מחוץ לבית ונראית כמו יחידה חיצונית גדולה של מזגן.
  • חימום תת רצפתי חשמלי, מבוסס על גופי חימום חשמליים דקים הפרוסים מתחת לרצפה ומחממים אותה ובהמשך את החלל. יותר זול להתקנה ראשונית אבל משמעותית פחות משתלם כלכלית כי ההפעלה יקרה והיעילות האנרגטית פחותה. 

מכאן, אתם לגמרי מבינים שצריך להתקין תשתית כזו או אחרת מתחת לריצוף – פרקט או דק במקרה להלן. לכן קיימת בכלל השאלה האם ניתן להתקין מערכות חימום תת רצפתי תחת דקים ופרקטים? חימום תת רצפתי מבוסס מים חמים – הפתרון היעיל והחסכוני יותר – מצריך כמובן תשתית יותר מורכבת ולכן יותר עבה לעומת מערכת חשמלית בלבד. 

תשתית זו כוללת בעיקרה צנרת מים ראשית המתחברת למרכזיית הצנרת ומעגלי צנרת אחידים הפרוסים מתחת לריצוף בכל החדרים. 

חימום תת רצפתי מתחת פרקט בבנייה חדה לגמרי

במקרים אלו, אין שום בעיה או מניעה טכנית להתקין מערכת חימום תת רצפתי ומעליה להתקין רצפת פרקט. בשלבי הבנייה, לאחר גמר השלד ורצפת הבטון, מתקינים את מערכת צנרת המים, החיישנים, מרכזיית הצנרת וכל יתר מרכיבי התשתית הנדרשים. לאחר מכן הפתרון המקובל בענף הוא להתקין ריצוף זול ופשוט ועליו להתקין רצפת פרקט לבחירתכם. החימום התת רצפתי יעבוד מעולה כך ויספק לכם בית חם, נעים ומפנק לאורך כל החורף. 

אפשר להתקין חימום תת רצפתי מתחת לפרקט עץ אמיתי תלת שכבתי ודו שכבתי וגם מתחת פרקט למינציה. פרקט עץ מלא פחות מתאים כי הוא מבודד חום ויהי צורך ביותר אנרגיה כדי להעביר את החום מהמים בצנרת לתוך הבית. גם רצפת עץ מלא / דק פחות מתאימה ליישומי חימום תת-רצפתיים, מאותה סיבה של בידוד החום הרב של העץ המלא. 

התקנת חימום תת רצפתי מתחת לפרקט במהלך שיפוץ

אם הבית כבר בנוי ואתם עושים שיפוץ אך רוצים להתקין גם פרקט (או שכבר יש פרקט קיים) וגם מערכת חימום תת רצפתי, הסיטואציה מעט יותר מורכבת טכנית ותפעולית, אך היא בהחלט אפשרית ויש היום פתרונות מעשיים ויעילים להתקנת המערכת גם כאשר כבר יש רצפה מוכנה בבית. פתרון זה גם לא מצריך שבירה ופירוק של הריצוף הקיים! 

מה שעושים במקרים אלו הוא לפרוס על הריצוף הקיים צנרת מים חמים מיוחדת ודקה יותר מפרויקטים של בנייה חדשה לגמרי, צנרת זו מתחברת למרכזייה ראשית הנבנית במיוחד למקרה הספציפי של הבית או הדירה ומשם המערכת מתחברת למשאבת החום החיצונית. לאחר מכן יוצקים על כל הרצפה ועל הצנרת מוצר מיוחד הנקרא מדה מתפלסת ונוצר משטח רצפה חלק וחדש. כעת מתקינים פרקט כרגיל ויש לכם חימום תת רצפתי מעולה ומפנק. אם כבר יש פרקט מותקן, צריך כמובן לפרק אותו, לבצע את השלבים שצוינו ולהתקינו מחדש. 

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן