מדריך לבחירת ולתחזוקת ריהוט גן מעץ

ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש, ורוב ימות השנה אנו יכולים לשבת בחצר הפרטית או במרפסת של הדירה וליהנות ממזג אוויר נוח. בתקופת הקורונה רבים שיפצו ושדרגו את המרפסות שלהם כדי ליהנות מחלקת גן עדן פרטית ומרגיעה, ליהנות מתחביב חדש לגידול צמחים ועוד. גם עסקים רבים עם חצרות (או מרפסות) החלו להשקיע בעיצוב פינות ישיבה מרווחות ואלגנטיות בחצר וכך העובדים והלקוחות זוכים לחוויה מרעננת וייחודית וניתן לנהל פגישות ושיחות בענייני עבודה בנוחות וללא חשש מהידבקויות בנגיף הקורונה.

כל עסק עם חצר יכול לנצל את השטח הפרטי והפתוח כדי לתכנן פינת ישיבה מעוצבת ופסטורלית עם ריהוט גן יוקרתי ועמיד, צמחייה עשירה, פרגולה או סוכך, תאורה נוחה, פריטי נוי ועוד. לעסקים, וגם ללקוחות הפרטיים, מומלץ להתמקד במערכות ישיבה ופריטי ריהוט גן עץ עמידים ואיכותיים. העץ משמש כחומר גלם פופולרי לייצור רהיטים לגינה ולחצר, הוא עמיד אם מטפלים בו נכון, מחזיק מעמד לאורך שנים רבות עם תחזוקה נכונה, והעץ מקנה לריהוט הגן תכונות אופי מיוחדות והוא גם מקרב את הטבע ומעניק אווירה קסומה ונעימה בפינת הישיבה.

מה היתרונות של ריהוט גן מעץ?

רהיטי גן המיוצרים מעץ איכותי ועמיד כמו טיק בורמזי וסוגי עצים אחרים נחשבים לפופולריים בגלל המראה היוקרתי והכפרי, ההתאמה לאקלים הישראלי ולסביבה טבעית כמו חצר פתוחה או גינה, והם מבטיחים פינת ישיבה נוחה בעיצוב יוקרתי וייחודי. לעץ יש תכונות ייחודיות כמו עמידות גבוהה, חוזק, אווירה כפרית ותחושה ביתית, וכאשר מקפידים על תחזוקה שוטפת נכונה הרהיטים מעץ מחזיקים מעמד שנים רבות.

המראה הטבעי של העץ גורם לרבים לבחור רהיטים לחצר ולגינה המיוצרים מעץ מלא, ולמרות שהמחיר עשוי להיות יקר יותר, חשוב לזכור כי הרהיטים עמידים מאוד גם באקלים הישראלי. 

כיצד מנקים ריהוט גן מעץ?

ריהוט גן העשוי מעץ מלא נחשב ליוקרתי וניתן להכין מעצים איכותיים רהיטים אלגנטיים במראה ייחודי, ובהתאמה אישית לצרכי ולדרישות הלקוח. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי עץ הוא חומר גלם טבעי העלול להרקיב ללא תחזוקה נכונה, ויש לדאוג לניקיון שוטף של רהיטי העץ בחצר הבית או העסק. 

השיטה היעילה, המהירה והנוחה ביותר לניקוי הרהיטים מעץ היא באמצעות שטיפה בצינור מים או גרניק. אם מצטבר לכלוך ויש כתמים על הריהוט מעץ ניתן לנקות את הרהיטים בעזרת מטלית לחה הספוגה במים פושרים המהולים בסבון כלים, וכתמים ניתן להסיר בעזרת סקוטש, אך יש להימנע משריטות ופגיעה בשכבת השמן.

איך שומרים על רהיטי העץ מגשם ושמש?

כדי לשמור על ריהוט גן מעץ חשוב לכסות את הרהיטים בחורף כדי להגן עליהם מהגשם ומהצטברות של עלים יבשים ולכלוכים הנישאים ברוח. גם בקיץ כדאי לכסות את הרהיטים מעץ כדי להגן על חומר הגלם בפני נזקי הלחות. אם לא עושים שימוש ברהיטי העץ בחצר בעונה הקרה כדאי לאחסן אותם במקום מוגן או לרכוש כיסוי עמיד.

אחת לתקופה, ובהתאם לסוג העץ, יש לבצע תחזוקה שוטפת לרהיטים בחצר, יש לבצע שימון של הרהיטים אחת לכמה חודשים, השמן חייב להתאים לסוג העץ. השימון חשוב כדי לשמור ולהגן על העץ בפני נזקי מזג האוויר, והשמן מונע ריקבון, היווצרות סדקים, קילופי צבע, פטריות ועובש.   

לסיכום, ריהוט גן חשוף לפגעי מזג האוויר ולנזקים נוספים, לכן כאשר בוחרים ריהוט מעץ חשוב לוודא כי היצרן טיפל בעץ נכון באמצעות חומרים איכותיים, ויש להקפיד על תחזוקה שוטפת בשיטות עשה זאת בעצמך או על ידי חברה מקצועית המתמחה בעבודות עץ.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן