כיצד יכול לעזור לנו דבק לעץ?

העץ מככב במגוון וריאציות בחיינו – בתים מעץ, גדרות, חיפויים, אריחים, רהיטים. לעץ יש יתרונות רבים והוא מצטיין במראה אלגנטי על זמני המשרה רגיעה ונינוחות ועוטף בחמימות. הוא בעל יכולות בידוד גבוהות תרמית ואקוסטית, חוזק ויציבות, אך כדי לעבוד עמו ביעילות חשוב להשתמש בחומרים הנכונים המותאמים לתכונות ולמאפיינים הייחודיים של חומר הגלם הטבעי והנושם כמו דבק לעץ.

מדוע צריך דבק לעץ?

בתהליך היצירה בעץ משתמשים בדבקים ייחודיים שישמרו על העמידות שלו בפני עומס, מזג אוויר ובלאי טבעי. דבק מיוחד לעץ מסייע בשלל מטרות כמו לתיקון חורים, מילוי סדקים וטיפול בנזקים פוטנציאליים בעקבות כרסום או שחיקה, ונדליזם או תנאי אקלים.
היתרון הבולט בדבק מסוג זה הוא השליטה בתנועה תוך שימוש בדבק וכן היותו תחליף אסתטי ופרקטי למחברים וברגים, כיוון שהוא לא נראה על פני השטח וכך נשמר המראה הנקי של העץ עצמו ללא מחברים או ברגים שפוגעים במראהו הטבעי.

לדבק לעץ יש שימושים רבים ומגוונים: הוא תורם בשכבת הגנה נוספת לתהליך האיטום של העבודה ולעמידות בפני מזהמים, מים וכימיקלים שונים שיכולים לחלל פנימה כמו גם מכרסמים ומזיקים למיניהם. הדבק יכול לסייע גם בהחזקת העץ וחיבור בין פיסות עץ גדולות או הדבקת פריטים דקורטיביים מעץ לקיר או לרצפה כמו אריחים וחיפויים למיניהם. הוא שימושי לצורך עבודות מאסיביות של בניית צימרים ופריטים גדולים וגם לצורך מלאכת יד עדינה ומדויקת בעיצוב אומנותי בעץ. זהו מוצר חובה לכל מי שעוסק עם חומר גלם זה

כיצד דבק מהווה פתרון יעיל להגנה על עץ?

קיימים חומרים שונים להדבקה כאשר דבק אפוקסי נחשב לשימושי במיוחד ליצירת חיבורים עמידים בפני מים ובסביבה הימית וכן לשמירה על העץ בתהליך ההזדקנות. הדבק עצמו בעל רמת הלחות הנדרשת לכך שהתגובה בעת היישום תהיה אפקטיבית, הוא בעל ביצועים טובים ונצמד לעץ בצורה טובה במיוחד. דבקים מסוג אפוקסי גם אינם דורשים פעולה של לחץ כדי לעבוד עם העץ כמו במקרה של דבקים אחרים.

הדבק מקשיח תוך זמן קצר וניתן להשתמש בו לחיתוך וליטוש ונגד השפעות שונות. הפעילות עצמה אינה קשה לביצוע, אך יש לעקוב אחר ההוראות ולוודא שהמשטח נקי ויבש טרם מריחת הדבק במיוחד באזור המיועד לתיקוני שטח או מילוי סדקים ובמשטחים בעלי פוטנציאל רטיבות גבוה יותר.

השימוש בדבק לעץ צריך להיעשות בתנאי הטמפרטורה הנדרשים כפי שמצוינים על גבי המוצר כדי שהחום לא יפגע בעבודת הדבק.

מהו מרק אפוקסי וכיצד להשתמש בו?

מרק אפוקסי לעץ הוא דבק פופולארי בעל פורמולה כשל פלסטלינה, שעל אף המראה האלסטי שלו הוא מתקשה כמו פלדה לאחר עיבוד והתקשות. התפקיד המרכזי שלו הוא למלא חורים וסדקים וכדבק לעץ והוא חוסך שימוש בכלים נוספים. בנוסף, לאחר השימוש וייבוש מלא אפשר גם לקדוח, לשייף ולנסר ולבצע עבודות בעץ בין אם מדובר בהתקנת דקים, אלמנטים מעץ, תיקון ומילוי סדקים. כלומר, הדבק הוא שכבה אחת ועליה אפשר להוסיף טאץ' דקורטיבי בהתאם לחזון ולקונספט העיצובי.

חשוב לבחור מלכתחילה דבק איכותי של מותג מוביל המתאים לשימוש גם בטמפרטורות גבוהות ותנאי סביבה מאתגרים ומציע הדבקה גבוהה במיוחד. שימו לב לניקוי האזור משומן ואבק ועל כללי בטיחות כמו כפפות גומי ומשקפי מגן וכן עבודה נכונה עם הדבק – עיסוי עד קבלת חומר הומוגני בגוון אחיד וביצוע התיקון לפני התקשות החומר. זמן הייבוש הראשוני לרוב נע בין 5-10 דקות וייבוש מלא תוך 24 שעות של הדבק על עבודת העץ.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן