המדריך המלא לבניית בית מעץ – יתרונות, עלויות ועוד

בניית בית חלומות מעץ: כל הדברים שכדאי לכם לדעת לפני היציאה לפרויקט. ענף הבנייה בישראל מוכר בעיקר בזכות פרויקטים של בנייני מגורים אשר צצים בכל פינה, אך וודאי תופתעו לדעת שבשנים האחרונות חלה עלייה לא קטנה בביקוש לבניית בתי מגורים מעץ. במדריך זה אנו נדבר על בניית בית מעץ.

עם חלוף השנים החלה להיווצר בארץ ההבנה שלבנייה מהסוג זה יש לא מעט יתרונות, ובניגוד לדעה הרווחת שמדובר בבנייה לא הכי בטיחותית שיש, בניית העץ היא דווקא בנייה מאוד בטוחה ואיכותית. 

היתרונות בבניית בית מעץ:

חיסכון ענק באנרגיה, ועמידות גבוהה בפני תנאי אקלים שונים  

בנייה מעץ נחשבת לבנייה חסכונית במיוחד, בעיקר בכל הנוגע לאנרגיה. בתי עץ מבודדים בפני תנאי מזג האוויר בצורה אפילו יותר טובה מאשר מבני בטון – מה שאומר שבימי הקיץ הם נוטים להיות קרירים יותר מבפנים מאשר בתי בטון, ובכך חוסכים את הצורך בשימוש מרובה במזגנים.

מתחילים להשתכנע? מצוין! אך לפני שתצאו לדרך בחיפושים אחר ממונה בטיחות לפרויקט הבנייה ואחר חברה אשר מתמחה בפרויקטים מהסוג הנ"ל – הנה עוד כמה יתרונות של בנייה מעץ שכדאי שתכירו:

עמידות בפני חום ומזיקים 

שתי החששות המובילות בכל הנוגע לעמידות בתי העץ הן עמידות בפני מזיקים, ועמידות בפני חום (דליקה), אך גם כאן אין סיבה ממשית לדאגה – משטחי העץ אשר משמשים לבנייה עוברים תהליך ארוך של איטום וחיזוק, כך שהם הופכים להיות חזקים במיוחד, ועמידים בפני נזקים ומזיקים שונים.

מעבר לאיטום, המשטחים גם עוברים תהליך של צביעה בחומר מיוחד אשר מונע בערה, בנוסף לכך – תהליך הבנייה לרוב כולל חיפוי של קיר העץ באמצעות שכבת גבס חסינות חום.

עמידות בפני נזקי סביבה

אנשים רבים גם נוטים לחשוב שעץ הוא חומר שאינו עמיד בפני מים, ושעם הזמן עלול לספוג מי גשמים שיזיקו לו ויעוותו את צורתו. אם כן גם את הטענה הזו נשמח להפריך, שכן העץ הינו חומר הרבה יותר קליל וגמיש ממה שנוטים לחשוב – במקרים מסוימים מגע עם מים עשוי לנפח את העץ במידה קלה מאוד, אבל לאחר מכן הוא גם חוזר לצורתו המקורית. 

ואם כבר בנושא הסביבה עסקינן – בנייה מעץ נחשבת מאוד ידידותית לסביבה, שכן נעשה בה שימוש בחומרים טבעיים ובלתי מזיקים, לסביבה ולשכבת האוזון.

חיסכון בעלויות

תקציב הוא גורם שמהווה חלק מאוד משמעותי בהחלטה – רכישת בית הוא תהליך שכולל עלויות גבוהות במיוחד, ולא לכולם יש את התקציבים והיכולת לעמוד בהוצאות בסדר גודל כזה.

לכן – במידה ואתם מחפשים קניית נכס שלא תגרור הוצאות אסטרונומיות, רכישת בית מעץ עלולה להיות הפתרון המתאים עבורכם. בנייה מעץ נעשית תוך שימוש בחומרים קלים במיוחד – מה שמוזיל משמעותית את העלויות לעומת בנייה מבטון.

אהבתם? שתפו עם החברים

פקח בנייה
כללי
עץ ופלא

תפקידו של מפקח בניה

מפקח בניה נחשב לאחד ממקצועות ענף הבניין שדורש השכלה והסמכה מקצועית וכן רישוי מהימן לעסוק בתחום. בארץ יש אלפי מפקחי בניה שחלקם יפעלו בצורה עצמונית

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן