החלפת ארונות מעץ למתכת – האם זה כדאי?

עולם העץ הוא עשיר ומגוון ושופע אופציות לריהוט, ריצוף ושדרוג החלל. לעץ תכונות מרשימות בהחלט, שהופכות אותו לנחשק במיוחד במצבים רבים. עם זאת, יש מקומות בהם כדאי לבחון אלטרנטיבה לעץ – על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בארונות חשמל, מים, גז ותקשורת.

אלה הם מארזים או מתחמים השומרים על הרכיבים האלקטרוניים או מפני מגע עם החוץ דוגמת נזקי מזג האוויר ושינויים ברומטריים, פלישה של אבק ומזהמים שונים.

עץ אומנם נראה נפלא, אך במקרה של ארונות בקרה – מתכת נחשבת לחומר הגלם השולט בתחום. במידה וכבר הותקנו ארונות מים, גז או חשמל מעץ, כדאי בהחלט לשקול לשדרג ולעבור למתכת.

מהן הסיבות לכך שכדאי לעבור מארונות עץ לארונות מתכת ועל מה לשים דגש בתהליך הייצור וההתקנה? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

מהם היתרונות של ארונות ממתכת?

  • מתכת היא חומר עמיד מאוד ולכן היא פופולארית בסביבות שונות במיוחד בתנאי חוץ.
  • העמידות הגבוהה שלה באה לידי ביטוי בפני פגעי מזג האוויר, לכלוך ואבק. יש לה עמידות כימית גבוהה מאוד כאשר מארז המתכת אטום בהתאם לתקנים המחמירים.
  • המתכת יכולה לעמוד בחשיפה כמעט לכל חומר, כולל שמן, כימיקלים קשים ומים מלוחים ובמגוון רחב של טמפרטורות קיצוניות – קור וחום. היא עמידה בפני קורוזיה וכתמים, במיוחד אם מדובר בנירוסטה המתפקדת היטב גם בתנאים קיצוניים, הגנה מפני נוזלים שונים ואף מונעת חמצון בגלל תכולת הכרום הגבוהה שלה. כמו כן, היא נחשבת לחומר מבודד מבחינה אקוסטית ובעלת מאפיינים חשובים של בידוד תרמי החיוניים במתחמים שונים.
  • המתכת היא חומר בעל אריכות ימים ופשוטה לתחזוקה כאשר בתחנות בקרה מדובר בפקטור קריטי, כיוון שלרוב מדובר בהתקנה של מוצר שאנו מצפים ממנו שיחזיק למשך זמן רב בשל ההשקעה הראשונית והעלויות על תיקון.
  • המתכת נחשבת לחומר ידידותי לסביבה, כיוון שהיא ניתנת למחזור – מאפיין נוסף שחשוב לרבים אשר מחפשים פתרונות בתחום הבנייה הירוקה.
  • החוזק שלה מספק את היציבות הנדרשת גם בעומס גבוה, במידה והמארז כבד במיוחד ונדרש להכיל רכיבים רבים או מכלים גדולים וכבדים.
  • החוזק והקשיות הופכים אותה לתכליתית אפילו אם העלות הראשונית שלה עשויה להיות גבוהה יותר מחומרי גלם אחרים – ההשקעה משתלמת לטווח הארוך!
  • הביצועים של החומר מרשימים בהחלט בהשוואה לחומרים שאינם מתכתיים גם בסביבות מאתגרות הכוללות חומצות וממיסים, קור עז או חום כאשר נדרשת גם הגנה מפני קרני UV.

כשעיצוב ובטיחות נפגשים בארון אחד

בשימוש תעשייתי המתכת היא כוכבת-על גם מהסיבה האסתטית. אל תתנו לחוזק שלה להטעות אתכם. הגמישות שלה מאפשרת עיצובים במגוון סגנונות וצבעים וקווי מתאר, שיכולים להתמזג עם כל מרחב ולהוסיף את הנופך המבוקש בעיצוב הנדרש.

בבחירת ארונות מתכת חשוב להקפיד על פנייה לחברה יצרנית ישראלית מובילה בתחומה, זאת על מנת שהאפיון והתכנון של המארז יהיה על פי התקנים המחמירים והדרישות בשטח.

יש להקפיד על המידות וכן לבחור מקום אסטרטגי נכון להתקנת והצבת הארון על מנת שמחד, יהיה נגיש ושימושי ומאידך, יהיה במקום בטוח, שלא יפריע ויהיה מוגן ככל שניתן. יש לקחת בחשבון גם את עיצוב של הארון על פי הקוד העיצובי וכן את הסגירה, הנעילה והפתיחה ותהליך ההתקנה שיהיה מקצועי ויגיע בשלב הנכון בפרויקט הבנייה או השיפוץ.

זכרו – ארונות מתכת חזקים ואיכותיים מספקים את ההגנה האולטימטיבית עבור ציור הבקרה, אבל חשוב למען יעילות המארז והשקט הנפשי לפנות מלכתחילה לחברה שתספק את המארז בלוח הזמנים שהוגדר מראש, בכפוף לתקציב ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. 

אהבתם? שתפו עם החברים

פקח בנייה
כללי
עץ ופלא

תפקידו של מפקח בניה

מפקח בניה נחשב לאחד ממקצועות ענף הבניין שדורש השכלה והסמכה מקצועית וכן רישוי מהימן לעסוק בתחום. בארץ יש אלפי מפקחי בניה שחלקם יפעלו בצורה עצמונית

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן