בניית דק על אדמה

עבור אנשים רבים, דק בחצר, או בגינה, או מסביב לבריכה, הוא הריצוף האולטימטיבי ויש לכך סיבות טובות (גם אם אנחנו לא בדיוק אובייקטיבים…), אבל לא הרבה אנשים יודעים מהם שלבי העבודה שלנו כאשר מבקשים מאיתנו להתקין דק על אדמה חשופה.

כאשר אנחנו מתקינים דק על שטח אדמה, אנחנו מבצעים כמה עבודות הכנה, כדי להבטיח שאתם תקבלו דק יציב, עמיד וחזק. אז איך בדיוק אנחנו עושים את זה?

בניית דק על אדמה – למה זה כדאי?

אם יש לכם שטח אדמה חשוף בחצר ואתם מתלבטים מה לעשות איתו, אין ספק שחשבתם גם על דק. זהו פתרון אסתטי ואלגנטי להפליא. זהו ריצוף חם, יפה ובעל מראה  יוקרתי, אשר חוסך לכם את הצורך להשקות ולתחזק גינת צמחים, אך מעניק לכם שטח מושלם לאירוח, או למשחק. הוא משתלב היטב במראה הגינה, הוא נוח לשימוש ואפילו נעים ללכת עליו ברגליים יחפות.

אבל יש הבדלים מהותיים בין התקנה של דק על שטח אדמה לבין התקנה של דק על משטח בטון.

בניית דק על אדמה מתחילה בתשתית

כאשר מעוניינים לבנות דק מעץ על שטח אדמה, יש לבצע כמה הכנות חיוניות לצורך הכנה של יסודות חזקים לדק.

יסודות אלה ישמרו שהדק לא מקבל שיפועים במשך הזמן בעקבות סחף אדמה, שהעץ לא יבוא במגע ישיר עם מים ומזיקים הנמצאים על האדמה וכן הלאה.

הכנת יסודות – בניית דק על אדמה

לפני התקנת היסודות, אנחנו בודקים את גובה האדמה ומשווים לגובה הדק הרצוי, כדי להבטיח שהדק לא יהיה גבוה מדי. לעיתים אנחנו צריכים להסיר שכבה גדולה של אדמה, כדי להביא את הדק לגובה הרצוי.

כדי להציב יסודות, אנחנו חופרים בורות עמוקים, בעומק של כחצי מטר. אליהם אנחנו מכניסים קורות עץ מצופים זפת (להגנה מפני לחות ומזיקים) ומכסים אותם בבטון.

לאחר שהבטון מתייבש, אנחנו יכולים להתחיל בחיבור של התשתית:

  • מכסים את הקרקע ביריעות ניילון עבות וחזקות, כדי למנוע צמיחת עשבים ולשמור על אזור נקי מתחת לדק
  • מעל הניילון מניחים את קורות העץ המרכיבות את התשתית בצורה ישרה במרווחים קבועים, בהתאמה לקורות העץ של הדק וסוג העץ שבחרתם לדק שלכם.
  • לאחר שהתשתית מוכנה – אפשר להתחיל בבניית הדק.

בניית דק על אדמה לאחר הנחת התשתית

לאחר הנחת התשתית, בונים את הדק כמו בכל מקרה אחר של בניית דק, גם אם הוא אינו בנוי על אדמה.

בחירת העץ נעשית בהתאם לתנאי השטח ולבקשת הלקוחות כמובן, לפי טעם אישי לצד מאפיינים רצויים לעץ.

את קורות העץ מחברים לתשתית באמצעות ברגים מיוחדים לדק, באופן ישר ואחיד.

כדי לבצע את ההברגה על הצד הטוב ביותר, בעלי המקצוע שלנו מכירים היטב את כל סוגי העצים ויודעים מהי הדרך המתאימה ביותר לעבוד עם סוגי העץ השונים, כדי להגיע לתוצאות אופטימליות, בלי ליצור סדקים בעץ.

בנוסף אנחנו צובעים את הדק בעזרת שמן מיוחד לדקים,או באמצעות צבע מתאים, שיגן על הדק מפני דהיה של צבעו הטבעי, פגעי מזג האוויר ומזיקים שונים.

לבסוף, אנחנו נותנים לכם הנחיות מפורטות לגבי תחזוקה נכונה של הדק, כדי שתוכלו לשמור עליו יפה ומרשים, כמו חדש, גם בעוד כמה שנים.

לסיכום כיצד בונים דק על אדמה

כפי שאתם יכולים לאות, בניית דקים על אדמה עם עץ ופלא מבטיחה לכם הקפדה על כל שלבי העבודה, ביצוע אופטימלי ומוקפד ואיכות ללא פשרות.

מעוניינים לשדרג את מראה הגינה, או החצר שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת הצעה וייעוץ.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן