איך להוריד פרגולה מבטון? מדריך להסרת הפרגולה

פרגולות עץ כולנו מכירים. כיום יש גם הרבה מאוד פרגולות העשויות אלומיניום. אך פרגולות מבטון הם כבר משהו הרבה יותר נדיר. זאת משום שפרגולות מבטון חייבים להיבנות כחלק מתוכנית הבנייה וברוב המקרים הקבלנים לא מחפשים תוספות עבודה שלא נצרכות ממש כבסיס לבית שנבנה. אלא אם כן מדובר בבניה פרטית והלקוח מבקש את התוספת הזו של הפרגולה מבטון.

אם תתבוננו סביבכם, ייתכן שתגלו פה ושם בתים בהם יש פרגולת בטון במרפסת או בחצר כאשר ברוב המקרים מדובר בחיזוק של המבנה שנשען על הפרגולה ועל קורות הבטון שמחברים אותו.

איך מסירים פרגולת בטון?

הפרגולה מבטון עשויה להיות מאוד נוחה ושימושית. היא מעניקה הרבה צל, היא חזקה והאי תורמת רבות גם לנראות וליופי של המבנים כאשר הפרגולה היא ממש חלק מתוך כל זה. הבעיה והקושי העיקריים הם כאשר אנחנו רוצים להסיר את הפרגולה. אם זה כאשר אנחנו רוצים לשפץ את הבית ואם זה כאשר הפרגולה מפריעה לנו לניצול נכון של החלל. או אז אנחנו נקלעים לאתגר מורכב במיוחד.

ראשית בגלל שהחומר שמרכיב את הפרגולה הוא חומר קשיח וחזק במיוחד ושנית, יש מקרים רבים כפי שכבר ציינו אשר בהם הפרגולה היא למעשה חלק מהיסודות של הבניין כאשר המבנה נשען על קורות הבטון של הפרגולה. אז מה עושים במקרה כזה?

1. פונים אל מהנדס

הכתובת הראשונה בכל מקרה אשר בו אתם חושבים על הסרה של הפרגולה זהו המהנדס או הקונסטרוקטור. הוא זה אמור לבדוק האם אכן ישנה אפשרות לנסר את הפרגולה ואם הדבר לא יגרום לנזק למבנה כולו. יש מקרים מהם אין כל מניעה בביצוע העבודה ומנגד במקרים אחרים כן תהיה זו בעיה הנדסית מורכבת. אז האמת היא שלכל דבר אפשר למצוא פתרון אך לעיתים יהי זה פתרון יקר ומורכב מאוד. חשוב לבדוק את כל האפשרויות של חלופות לעמודי התווך ולשקול האם הדבר אכן שווה וכדאי.

2. פונים אל חברה לניסור בטון

ניסור פרגולת בטון תוכל להתבצע אך ורק אם אכן התקבל אישור מטעם המהנדס שהוא מאשר את ביצוע הפעולה.

החברה שמצבעת את העבודה תגיע אליכם עם כל הציוד הנדרש לצורך ביצוע העבודה. ניסור של קורות בטון של פרגולה זה לא ענין של מה בכך. לצורך העבודה יש צורך הן בציוד מתאים על פי סוג הבטון והעובי שלו וכן בניסיון של איש המקצוע שיבצע את העבודה בפועל.

החיתוך של הבטון לא יכול להתבצע סתם כך בלי ידע נרחב, היכרות עם סוגי הבטון וכלי הניסור הקיימים. אם רק תפנו אל אנשי המקצוע הנכונים, תוכלו להיות רגועים שהעבודה תתבצע באופן המקצועי ביותר, עם הכלים המתאימים ובאופן הכי בטיחותי. החברה אף תדאג לפינוי הבטון עם סיום העבודה.

ניסור פרגולת בטון
ניסור פרגולת בטון – חברה המבצעת היהלום ניסור בטון

אהבתם? שתפו עם החברים

פקח בנייה
כללי
עץ ופלא

תפקידו של מפקח בניה

מפקח בניה נחשב לאחד ממקצועות ענף הבניין שדורש השכלה והסמכה מקצועית וכן רישוי מהימן לעסוק בתחום. בארץ יש אלפי מפקחי בניה שחלקם יפעלו בצורה עצמונית

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן