איזה עץ הכי מתאים לדק?

איזה עץ הכי מתאים לדק? דק לגינה, או דק למרפסת, או דק מסביב לבריכה הוא אלמנט מרשים ויפה לכל הדעות.

אבל כדי שהוא יראה מצויין גם כמה שנים טובות לאחר ההתקנה, חשוב לבצע את הבחירות הנכונות – בראשן סוג העץ.

אז מהם סוגי העצים לבניית דק? מהם היתרונות והחסרונות שלהם ואיך בוחרים את הסוג המתאים ביותר?

שיקולים בבחירה של עץ לדק

השיקול הברור מאליו הוא אסתטי. עצים שונים לבניית דק הם שונים זה מזה בגוון, בצורה ואפילו במרקם.

יש עצים מחוספסים במראה טבעי ומעוצה – כמו אורן למשל, שהוא גם עץ בהיר יחסית. לעומת עצים חלקים וצפופים, בעלי מראה חלק, טבעי וכהה, כמו איפאה למשל.

מנגד, עץ איפאה, למרות שהוא נחשב יוקרתי במיוחד, נוטה לשנות את הגוון שלו לאחר חשיפה ממושכת לשמש. ולכן גם שינויים במראה העץ הם שיקול רלוונטי.

השיקול הבא הוא הייעוד של דק עץ. אם אתם רוצים לבנות למשל דק לאירוח מתחת לפרגולה, צמוד לבית. אתם יכולים לבחור עץ עדין יחסית, כי הדק לא צפוי לעמוד בפני תנאים קשים במיוחד.

לעומת זאת

דק עץ מסביב לבריכה למשל, צריך להיות עמיד בפני מים, מחוספס מספיק כדי למנוע החלקה וכן עמיד בפני השמש.

גם למיקום הדק יש השפעה מכרעת על בחירת העץ. שכן יש עצים שיש להם עמידות גבוהה בפני נזקי השמש לעומת עצים שהשמש גורמת להם נזקים של ממש. עצים שלא מתאימים להתקנה במקומות לחים, כמו מסביב לבריכה וכן הלאה.

לבסוף, יש לבחור את סוג העץ גם לפי התקציב ולפי רמת התחזוקה הרצויה לכם. שכן טווחי המחירים בין סוגי העצים השונים, כמו גם רמות התחזוקה השונות, הוא רחב מאוד.

סוגי עצים לבניית דק

אלו הם כל סוגי הדקים שניתן לבנות איתם את ריצפת הדק שלכם. לפניכם כל הסוגים שאנו יכולים להשתמש בהם יחד עם הסבר. וזה יענה על השאלה שלכם, איזה עץ הכי מתאים לדק?

דק אורן

דק אורן

עץ אורן מחזיק יתרונות רבים, שהפכו אותו לסוג הנפוץ ביותר של עץ לבניית דקים. בראשם – המחיר. התפוצה הרחבה של עץ אורן הופכת אותו זול יחסית, אבל הוא גם עמיד ויש לו מראה טבעי של עץ, בזכות הטבעות המעטרות את לוחות העץ. משום כך, דק אורן הוא אחת הבחירות המובילות.

יחד עם זאת, יש לו גם חסרונות – הוא נוטה להפריש מעט שרף, נוטה לגוון ירקרק המעיד על כך שהעץ עבר חיטוי נגד מזיקים והוא פחות עמיד מסוגים אחרים של עץ לדק.

דק איפאה

משטח דק איפאה

דק איפאה חשב איכותי, חזק מאוד, עמיד במיוחד ומרשים למראה. הוא עץ חלק וצפוף, המכיל שמנים טבעיים המגינים עליו מפני מזיקים וכן מפני לחות. משום כך מתאים במיוחד לתנאי חוץ ובעיקר להתקנה מסביב לבריכה למשל.

חסרונותיו – הוא יקר מאוד וצבעו הכהה נוטה לדהות בחשיפה ממושכת לשמש.

דק סינטטי

דק סינטטי

דק סינטטי נראה כמו עץ טבעי, אבל יש לו עמידות גבוהה יותר, אינו מצריך כמעט כלל תחזוקה ושומר על המראה היפה שלו לטווח ארוך. הוא יקר יותר מדק עץ טבעי, אבל מפצה על כך בעלויות נמוכות מאוד של תחזוקה ובהיותו אקולוגי יותר מעץ טבעי.

דק סינטטי אמריקאי

דק סינטטי אמריקאי נחשב איכותי ביותר, בשל הפיקוח האמריקאי המחמיר, כמו גם חומרי הגלם המרכיבים אותו. זהו דק עמיד בפני מים, בפני כתמים, בפני שריטות ועיוותים.

עמיד בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים מגיע במגוון צבעים והדפסים, המדמים סוגים שונים של עץ טבעי ויש לו גם אחריות לטווח ארוך במיוחד.

דק במבוק

דקים מעץ

דק במבוק הוא מוצר חדש יחסית בישראל, אשר נעשה מוכר ומבוקש יותר עם הזמן.

בשל שורה של יתרונות: הוא גמיש, עמיד וחזק. הבמבוק הוא צמח מים, ולכן מכיל חומרים המגנים עליו מפני נזקי המים. הוא פחות יקר מסוגי עץ אחרים, יש לו מראה ייחודי והוא נחשב גם אקולוגי יותר מרוב סוגי הדקים. פשוט מפני שבמבוק הוא צמח נפוץ, שגדל כמעט בכל מקום.

אריחי דק

אריחי דק הופכים פופולריים ומבוקשים עם הזמן, שכן מדובר על מוצר נוח וקל לשינוע ולשימוש. פשוט להתקנה, מגיע עם תשתית מוכנה, עמיד, חסכוני ומאפשר גמישות עיצובים גדולה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר על אריחים קטנים. השונים מאוד במראה לעומת קורות עץ ארוכות, מהן בונים דקים בד"כ ולכן מתקבל מראה שונה משל דק עץ רגיל.

לסיכום איזה עץ הכי מתאים לדק?

בניית דק אינה עניין פשוט. יש הרבה החלטות שצריך לקבל ובראשן בחירה של סוג העץ. יחד עם זא, בנייה של דק עם חברה מקצועית בעלת ניסיון, יאפשר לכם לקבל ייעוץ מקצועי. להקל על הבחירה וליהנות מדק איכותי שישרת אתכם לשנים ארוכות.

חברת עץ ופלא מתמחה בעבודות עץ מכל הסוגים, בדגש על איכות גבוהה של חומרי גלם. עבודה ושירות ומזמינה אתכם ליצור קשר עוד היום, כדי לקבל הצעה שלא תרצו לסרב לה.

אהבתם? שתפו עם החברים

Scroll to Top
שניקח מידות?
כדי שתוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר במיוחד עבורכם, אנו נצטרך שתמלאו את הטופס הזה במלואו.
כתובת מגורים
פרטים אישיים
דילוג לתוכן